vasárnap, december 05, 2010

10 hónap: MÓKA ÉS JÁTÉK

Már 10 hónapos vagyok! Elértem a 7800 grammot!!

Ezt már tudom:

Testi fejlődés

  • Magamtól felállok ( bútorokba kapaszkodva)
  • Ha mindkét kezemet fogják, járok
  • Alvásproblémáim vannak, hiszen éjszaka is gyakorolni akarom az állást
  • Két kis tárgyat már egy kezemben is képes vagyok megtartani
  • Kúszok (hasammal a földön), illetve kúszás közben meg tudok fordulni
  • Négykézlábra állok, és előre-hátra ringatjom magam
  • Térdepelek és négykézláb állok, meg járok
  • Kezdem a jobb kezem és a testem jobb oldalát előnyben részesíten
  • Lapozok a könyvben (már)
  • A kanalat a számhoz viszem (már)

Szociális fejlődés

  • Szeretek a vízzel játszani
  • Tudatában vagyok saját magamnak, és várom a többiek elismerését
  • Keresem a társaságot és a figyelmet
  • Utánozom a gesztusokat, arckifejezéseket, hangokat
  • Félek az idegen helyeken
  • Nagyon szeretek bújócskázni, és a labdát ide-oda gurítani meg rúgni (már)

Értelmi fejlődés

  • Egyre többet utánozom mások tevékenységeit - rágom a fogkefét,
  • Kihúzgálom a fiókokat és átvizsgálom a tartalmukat
  • Érdeklődve rakok össze tárgyakat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése